Conference Program  

 

7:00 - 8:00 am - Registration begins at 7:00 am. Continental breakfast provided.

8:00 am - 8:15 am - Opening Remarks

8:15 - 9:00 am - Keynote Address: "The Business Case for Inclusion" - Mark Wafer  

9:10 - 10:10 am - Concurrent Presentations A  (60 min.)  

A1 - Transitioning from Intensely Disabling Mental illness, Back into Society - Brett Boudreau & Candice Pollack , ACCESS Open Minds-NB (Room 130)

A2 - Finding the Right Fit: Where Do You Start? - Manon Nadeau , CCRW, Abby Bourque-Coyle , PETL (Tweedie Hall)  

A3 - Premier's Council on the Status of Disabled Persons - Andrew Daley , University of New Brunswick  (Room 124)  

A4 - Skills, Independence and a Good Life - Matching the Skills of School-Leaving with Independence and Careers - Margaret Tusz-King & Susan Summerby-Murray , Open Sky  (Room 125)  

10:10 - 10:40 am - COFFEE BREAK

10:40 - 11:40 am - Concurrent Presentations B  (60 min.)

B1 -The Impact of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities on Education and Employment - Steve Estey, Council of Canadians with Disabilities  (Tweedie Hall)  

 B2 - Increasing Productivity through Assistive Technology - CharlesLevasseur & Asha Noel-Hart , Neil Squire Society (Room 130) 

B3 - Ready, Willing and Able - Jonathan Lister, New Brunswick Association   for Community Living ,   Brian Foster , Autism Nova Scotia (Room 125)  

11:50 AM - 1:20 pm - LUNCH  

1:30 - 2:30 pm - Concurrent Presentations C (60 min.)

C1 -Mental Health in the Workplace - Corey Ferguson & Cheryl Edwards , CMHA-NB  (Room 125)  

C2 - Hands-On AT: A Social Constructivist Approach to Assistive Technology , Julie Chamberlain & Asha Noel-Hart , Neil Squire Society  (Room 130)  

C3a - Accommodating Workers on the Disability Spectrum - Olivia Auriat , Mount Allison University (Tweedie Hall)  

C3b - Student Panel Discussion - Claire Murphy, Mount Allison University (Tweedie Hall)  

2:40 - 3:10 pm - COFFEE BREAK

3:10 pm - 3:40 pm - Concurrent Presentations D (30 min.)

D1 - StrADDegies for Success - Keith Gelhorn, ADDvocacy ADHD & Life Skills Coaching Ltd (Room 130)

 D2 -Transition to Employment for Postsecondary Students with Brain Injury - Kendra Gottschall , Ph.D. Candidate, Tri-University Doctoral Program in Educational Studies  (Room 125) 

 D3 - The Transition New Brunswick Program - Haley Flaro , Ability New Brunswick (Tweedie Hall) 

 3:50 pm - 5:00 pm - Panel Discussion & Concluding Remarks

 

  

Programme de la conférence  

 

7h-8h - L'inscription commence à 7h. Petit déjeuner continental fourni.
8h-8h15 - Discours de bienvenue
8h15-9h - Discours d'ouverture :'The Business Case for Inclusion' (« L'analyse de rentabilité en faveur de l'inclusion ») - Mark Wafer
9h10-10h10 - Présentations simultanées A  (60 min.)
A1 -Transitioning From Intensely Disabling Mental Illness, Back into Society (« La transition d'une maladie mentale profondément invalidante vers la vie en société ») - Brett Boudreau & Candice Pollack , ACCÈS NB - Esprits ouverts (Salle 130)  

A2 -Finding the Right Fit: Where Do You Start? (« Trouver les personnes qui conviennent : par où commencer ? ») - Manon Nadeau , CCRT, Abby Bourque-Coyle , EPFT(Tweedie Hall)  

A3 - Le Conseil du Premier ministre sur la condition des personnes handicapées - Andrew Daley , University of New Brunswick (Salle 124)  

A4 -Skills, Independence and a Good Life - Matching the Skills of School-Leaving with Independence and Careers (« Les compétences, l'indépendance et bien vivre - Une adéquation entre les compétences liées à la fin des études, l'indépendance et les carrières ») - Margaret Tusz-King & Susan Summerby-Murray ,Open Sky (Salle 125)  

10h10-10h40 - Pause-café

10h40-11h40 - Présentations simultanées B(60 min.)
B1 -'The Impact of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities on Education and Employment' (« L'impact de la Convention relative aux droits des personnes handicapées de l'ONU sur l'éducation et l'emploi ») - Steve Estey, Conseil des Canadiens avec déficiences
B2 -Increasing Productivity through Assistive Technology (« Augmenter la productivité à travers la technologie d'assistance ») - CharlesLevasseur & Asha Noel-Hart ,Neil Squire Society(Salle 130)  

B3 -Ready, Willing and Able (« Prêt, disponibles et capables ») - Jonathan Lister, Association du Nouveau-Brunswick pour l'intégration communautaire ,   Brian Foster ,Autism Nova Scotia (Salle 125)  

11h50-13h20  - DÎNER
13h30-14h30 - Présentations simultanées C  (60 min.)
C1 -Mental Health in the Workplace (« La santé mentale dans le lieu de travail ») - Corey Ferguson & Cheryl Edwards ,ACSM-NB(Salle 125)  

C2 - Hands-On AT: A Social Constructivist Approach to Assistive Technology (« La TA sur le terrain : Une approche socioconstructiviste envers la technologie d'assistance ») - Julie Chamberlain & Asha Noel-Hart , Neil Squire Society  (Salle 130)  

C3a - Accommodating Workers on the Disability Spectrum  (« S'adapter aux travailleurs sur le spectre des déficiences ») - Olivia Auriat , Mount Allison University(Tweedie Hall)  

C3b - Table ronde des étudiants - Claire Murphy, Mount Allison University (Tweedie Hall)  

14h40-15h10 - Pause-café

15h10-15h40 - Présentations simultanées D  (30 min.)
D1 - StrADDegies for Success  («Stratégies pour le succès face aux troubles déficitaires de l'attention ») - Keith Gelhorn, ADDvocacy ADHD & Life Skills Coaching Ltd. (Salle 130)  

D2 -Transition  to Employment for Postsecondary Students with Brain Injury (« La transition vers l'emploi pour les étudiants postsecondaires souffrant de lésions cérébrales ») - Kendra Gottschall , doctorante , Tri-University Doctoral Program in Educational Studies  (Salle 125)  

D3 -Le programme Transition Nouveau-Brunswick - Haley Flaro, Capacité Nouveau-Brunswick (Tweedie Hall)  

15h50-17h - Panel & le mot de la fin